reklama

Pútnik do Compostely alebo spomienka na leto

Je skoro ráno, ešte pred svitaním. Otváram oči, tak ako včera i predvčerom. Tak ako už štrnásť predošlých dní vyliezam z vyhriateho spacáku, súkam na seba nejaké šaty. Do misky si naberám „ovsáky“ s ovocím. Balím svoje veci do ruksaku a pomedzi to dojedám, to čo je ešte v mojej miske. Slnko už zohrieva moje telo svojimi prvými rannými lúčmi. Je príjemne chladné ráno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Idem. Mám pred sebou ešte pár kilometrov, kým prídem do cieľa, kým prídem do Santiaga de Compostela.
S rannou modlitbou na perách sa moje kroky len pomaly rozbiehajú. Pred sebou vidím cestu, ktorá mi nekončí ani na horizonte. Ide rovno ani čo by nemala zákrut. Len stĺpiky so žltými mušľami ma posúvajú ďalej, vpred. Prechádzam prvou dedinou, ešte je tu mŕtvo, len kde tu prebehne nejaký pes. Kráčam spolu so slnkom, ono po svojej oblohe, ja po mojej prašnej ceste. Ďalšia dedinka, nechýba v nej ani studnička pre pocestných, a tak dopĺňam zásoby tak vzácnej a nevyhnutnej tekutiny. Už mám dve tretiny dnešnej cesty za sebou. Ide sa mi ozaj dobre. Slniečko milované sa mi stáva protivníkom, ohrieva svojimi lúčmi zem o vzduch naokolo. Spomaľujem. Na oddych využívam už len malé fliačiky tieňa. Po krátkom prehováraní mojich priateľov sadám s nimi v parku, na samom začiatku jedného mestečka, do trávy. Chvíľku si rozprávame zážitky každodenného putovania a pomedzi to zdravíme okoloidúcich pútnikov: „Hola¡, Buen camino¡“. Našu pohodu v tieni zavŕši asi polhodinový spánok. Ale je čas pokračovať v ceste, kým slnko nie je neprejde do najväčšieho varu. Pred nami je už len sedem kilometrov cesty, ale postupujem čoraz pomalšie. Už len málokde stretneme človiečika, každý sa skrýva pred horúcimi lúčmi slnka. No napokon aj ja a všetci moji priatelia prichádzame do nášho dnešného cieľa. Postupne, veď každého zdrží niečo iné, každý sa niekde pristaví. Ale všetci sa schádzame pri jednom velikánskom hrnci a v jednom malom kruhu, aby sme spoločne vzdali vďaku Pánovi za tento deň.
 Už nám dnes ostáva len poumývať svoje telá, možno niečo oprať, či prejsť sa po okolí, prehodiť pár slov s domácimi, vychutnať si kúsok zlatistého moku...spísať pár myšlienok z končiaceho sa dňa...
 Čakajúc na západ slnka, ktorý tu prichádza o čosi neskôr ako u nás doma, ukladám sa na nočný odpočinok.

Nora Mišíková

Nora Mišíková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...človek milujúci všetko milé, pekné, pokojné, zelené... Zoznam autorových rubrík:  OkamihySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu